آپشن انواع خودرو, بهترین فروشگاه آپشن خودرو در اصفهان, تکنولوژی و تجهیزات جدید, جدیدترین آپشن خودرو, مقالات کاربردی, وبلاگ

سیستم ضد تصادف خودرو

سیستم ضد تصادف خودرو

سیستم ضد تصادف خودرو

سیستم ضد تصادف خودرو سیستمی است که با استفاده از سنسورها، دوربین‌ها و رادار، محیط اطراف خودرو را رصد می‌کند و در صورت تشخیص خطر تصادف، راننده را هشدار می‌دهد و یا به طور خودکار اقدام به ترمزگیری یا تغییر مسیر می‌کند تا از وقوع تصادف جلوگیری کند.

انواع مختلفی از سیستم‌های ضد تصادف خودرو وجود دارد که عبارتند از: سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB): این سیستم در صورت تشخیص خطر تصادف، به طور خودکار ترمز می‌گیرد. سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW): این سیستم راننده را از خطر برخورد با خودرو یا عابر پیاده پیش رو آگاه می‌کند.

سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS): این سیستم راننده را از انحراف از مسیر بدون استفاده از راهنما آگاه می‌کند. سیستم نقطه کور (BSM): این سیستم راننده را از وجود خودرو در نقطه کور آینه‌های جانبی آگاه می‌کند. سیستم کروز کنترل تطبیقی (ACC): این سیستم سرعت خودرو را به طور خودکار تنظیم می‌کند تا با فاصله ایمن از خودروی جلویی حرکت کند.

مزایای استفاده از سیستم ضد تصادف خودرو عبارتند از: کاهش خطر تصادفات، کاهش شدت تصادفات ،نجات جان انسان‌ها ،کاهش خسارات مالی، افزایش آرامش خاطر راننده . سیستم‌های ضد تصادف خودرو به طور کامل تصادفات را از بین نمی‌برند، اما می‌توانند به طور قابل توجهی خطر آنها را کاهش دهند.

برای استفاده از حداکثر مزایای سیستم‌های ضد تصادف خودرو، باید از آنها به درستی استفاده کرد و به طور مرتب آنها را سرویس کرد. در برخی از کشورها، استفاده از سیستم‌های ضد تصادف خودرو در خودروهای جدید اجباری است.

یکی از دلایلی که باعث بروز تصادف می‌شود، این است که راننده برای چند لحظه تمرکزش را برای رانندگی را از دست می دهد و موضوعی غیر از رانندگی توجه راننده را جلب می‌کند.
مسائلی از جمله خواب آلودگی، عدم توجه به مسیر، صحبت با تلفن همراه، ارسال پیامک و…. توجه راننده را جلب می کند. این تصادفات باعث خسارات جبران ناپذیری برای راننده و سرنشینان می‌شود.

شرکت های سازنده خودرو اقدام به ساخت حسگر و یا راداری می‌کنند که تصادفات احتمالی را به راننده هشدار دهد. این حسگرها از امواج رادیویی استفاده می‌کند. این امواج رادیویی نامرئی هستند.

حسگر در قسمت جلوی خودرو قرار دارد. حسگر سرعت، فاصله و موقعیت خودروی مقابل را می‌سنجد و با هشدار، راننده را مطلع می‌سازد.

اگر شما عزیزان قصد خرید جدیدترین آپشن خودرو را با کیفیت عالی و قیمت مناسب دارید، کافیست به فروشگاه آپشن مارکت مراجعه کنید. برای خرید انواع آپشن خودرو با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۳۱۲۷ تماس بگیرید.

فروشگاه آپشن مارکت نمایندگی مرکزی محصولات اسکایپین در اصفهان عرضه کننده انواع آپشن خودروهای داخلی و خارجی، انواع تجهیزات آفرود و لوازم کمپینگ است.

انواع آپشن خودرو از جمله کیلس استارت اسکایپین، انجین استارت خودرو، انواع آپشن سانتافه، سیستم صوتی فابریک خودرو، رادار نقطه کور، دوربین خودرو، اسپری نانوسان و….در فروشگاه آپشن مارکت عرضه می شود.

همچنین انواع لوازم تخصصی کمپینگ از جمله بخاری لعابی، منبع آب، انواع کوله پشتی سفری، انواع زیرانداز، ساج سفری و…نیز در فروشگاه بفروش می‌رسد.

سیستم ضد تصادف

سیستم ضد تصادف خودرو

سیستم ضد تصادف خودرو، سیستم ایمنی خودرو است، که به منظور کاهش یا جلوگیری از تصادفات طراحی شده است. این سیستم در خودروهای جدید وجود دارد و سعی شده بعنوان استاندارد در بیشتر خودروها قرار بگیرید.

سنسور ضد تصادف خودرو به وسیله لرزش فرمان یا پخش صدا و … راننده را متوجه موقعیت خودروهای مقابل می‌کند تا از برخورد جلوگیری شود.

با آمار تصادفات بالا استفاده از این سیستم ها در خودرو اهمیت ویژه ای دارد. هر چه خودروها از این سیستم های ضد تصادف خودرو بیشتر استفاده کند، آمار تصادفات کاهش می‌یابد.

البته این سیستم ها کامل نیست، بلکه کمک‌کننده است و راننده باید با توجه رانندگی کند. این سیستم با استفاده از حسگرها مانند دوربین، رادار وسایل نقلیه، عابران پیاده و موانع را را تشخیص می‌دهد.

در صورت تشخیص سیستم به طور خودکار ترمز را فعال می شود، یکی از سیستم های ضد تصادف، هشدار از جلو است.در این سیستم تصادف را تشخیص داده و بطور خودکار ترمز فعال می‌شود.

سنسور ضد تصادف خودرو یک حسگر است که موانع و وسایل را تشخیص داده، با استفاده از سنسورهایی همچون دوربین، رادار یا لیزر، وسایل نقلیه و موانع را تشخیص می دهد.

از جمله سنسورهای ضد تصادف می توان به دوربین ها اشاره کرد. دوربین وسایل نقلیه، عابران پیاده و موانع را در فواصل دور تشخیص می‌دهد. رادار، وسایل نقلیه را در فواصل نزدیک شناسایی می‌کند.

لیزر وسایل نقلیه، عابران پیاده و سایر موانع را با دقت بسیار بالایی شناسایی می کند. سنسورهای ضد تصادف، جلو، عقب و کناره های خودرو نصب می شود که این سنسورها خودرو را پوشش می‌دهد.

سنسورهای ضد تصادف آپشنی ضروری برای ایمنی خودرو می باشد. در جلوگیری در برخورد با وسایل نقلیه، عابران پیاده، موانع ثابت استفاده می شود. این وسیله در روز روشن، شب و در شرایط بد آب و هوایی، استفاده می‌شود.

عملکرد سیستم ضد تصادف خودرو

عملکرد سیستم ضد تصادف خودرو

سیستم ضد تصادف خودرو با دوربین جلو خودرو صحنه های جلو خودرو را ثبت و ضبط می‌کند. این تصاویر و موانع توسط آلمان های قدرتمند در سیستم پردازش می‌شوند.

فاصله و سرعت نسبی خودرو محاسبه شده و سیستم شروع به هشدار دادن می‌کند. در بعضی مواقع لرزش فرمان به راننده هشدار می‌دهد.

البته این سیستم اطلاعات را در حافظه جمع آوری می‌کند. این حافظه تصاویر تا ۴۸ ساعت ضبط می‌کند. نقطه کور در خودرو دو طرف کناری و عقب خودرو است، که دید راننده نسبت به این نقاط کور است.

این امر موجب تصادف در هنگام تغییر لاین می‌شود. میزان دید راننده به آب‌وهوا و همچنین طراحی خودرو بستگی دارد. رادار در نقاطی که راننده قصد تغییر لاین داشته باشد و مانع یا خودرویی نزدیک شود، هشدار می دهد.
سیستم های رادار از دوربینی استفاده می‌کند که در شیشه جلو قرار می‌گیرد. دوربین به طور مداوم خطوط جاده را دنبال می‌کند.

دوربین قرار گرفته در شیشه به سه سیستم ایمنی کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار بین خطوط و سیستم هشدار نقطه کور متصل است.

سنسور ضد تصادف

رادار تابلو خوان با اسکن تابلوهاى هشدار جاده و خیابان نظیر محدودیت سرعت، عبور حیوانات و عابر ، پیچ تند و ….به راننده اطلاع می‌دهد.

رادار عابر پیاده عبور عابران پیاده، دوچرخه سوار، موتور سوار، گاردریل، حیوانات و.. را تشخیص می‌دهد و به راننده اطلاع رسانی می‌کند.

بعد از این هشدارها اگر راننده حرکتی انجام ندهد، توسط سیستم ترمز گیری خودکار ترمز گرفته می‌شود. رادار کنترل سرعت وقتی سرعت خودرو از حدی تجاوز کند، با صدای بوق هشدار می دهد.

رادار پارک در موقع پارک کردن با گاز و ترمز عمل پارک را انجام می ­دهد. رادار کروز کنترل که فاصله بین خودروها را بررسی می‌کند. وقتی راننده فاصله خود با خودروهای دیگر رعایت نکند، به راننده اخطار می‌دهد.

رادار کروز کنترل سرعت خودرو جلویی را بررسی می‌کند. ‌سیستم ضد تصادف خودرو گران است و در همه شرایط ممکن است درست کار نکند و ممکن است توسط راننده غیر فعال شود.

بعضی راننده ها به علت هشدار یا ترمزگیری خودکار سیستم را غیرفعال می‌کنند. شما عزیزانی که قصد خرید انواع آپشن های کاربردی و ضروری خودرو را دارید به فروشگاه آپشن مارکت مراجعه کنید.

در فروشگاه آپشن مارکت انواع تجهیزات آفرود از جمله انواع پروژکتور و لایت بار، وافل برد آفرود، جک های لیفت، پمپ باد، شیب سنج آفرود و…نیز به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *